Laagste prijs: € 95,- bekijk webshops
Wij ontwikkelen designfinder continu. Het koppelen van prijzen van meer dan 51.000 design items kost veel tijd. Geef dit product voorrang door te mailen of door dit item op je wishlist te zetten. Wij updaten dit product dan met de beschikbare prijzen en details!
Kopen op afstand. Welke rechten heb ik? Veertien dagen bedenktijd bij koop op afstand Twee jaar garantie Meer informatie
De Verpan Pantop Tafellamp is een ontwerp uit 1980 van Verner Panton. Het design kenmerkt zich door de klokvormige lampenkap, die een zeer verfijnde vorm heeft. Vanaf een bijna verticale lijn in het midden van de kap loopt de lamp naar beneden over in een haast horizontale lijn, waardoor het licht wijdverspreid naar beneden schijnt. De kap rust op een zeer smalle staander en een halfronde voet.
De Pantop Tafellamp is beschikbaar in twaalf karakteristieke kleuren en wordt geleverd met een transparant snoer van 250 centimeter inclusief een geïntegreerde aan-/uitschakelaar. Naast deze tafellamp bestaat de Pantop serie ook uit hanglampen in diverse kleuren.
Verner Panton (1926-1998) wordt erkend als een inspirerende en levendige persoonlijkheid met een uniek gevoel voor kleur, vorm, licht en ruimte. Hij heeft gedurende zijn carrière een reeks moderne lampen ontworpen die aanzienlijk verschilden van die van zijn Scandinavische tijdgenoten. Verner Panton geloofde sterk in de onbegrensde mogelijkheden van design en ontwikkelde nieuwe theorieën over de functie en invloed van licht.
Volgens Verner Panton was het belangrijkste doel van zijn werk om mensen aan te moedigen hun verbeelding te gebruiken. Hij merkte op dat veel mensen een leven leiden dat gekenmerkt wordt door saaie, grijze uniformiteit en terughoudendheid om kleur te gebruiken. Door te experimenteren met verlichting, kleuren, textiel en meubels, en door innovatieve technieken toe te passen, streefde hij ernaar alternatieve mogelijkheden te tonen en mensen te inspireren om hun omgeving spannender te maken.
Verner Panton had een duidelijke visie op zijn werk, waarin dus vorm, kleur en functie centraal stonden. Hij maakte bewust en gedurfd gebruik van diverse materialen, hoewel zijn tijdgenoten vaak kritiek hadden op de vermeende "tijdloosheid" van zijn ontwerpen vanwege zijn gebruik van verschillende materialen. De voortdurende interesse in zijn ontwerpen bewijst echter dat zij het bij het verkeerde eind hadden.
Deze website maakt gebruik van cookies om je de beste ervaring te geven. Door deze website te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.